Van de hitte naar de kou

18 november 2014 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Zaterdag zijn we vroeg op gestaan en hebben we bijtijds afscheid genomen van mijn familie in Houston, Jeffrey, Kristy, Seth en Kate. Nadat we vertrokken zijn uit Manvel, Texas hebben we drie uur richting Austin gereden. Austin was niet wat we dachten dat het was. Het was gaaf om gezien te hebben maar je kunt duidelijk met de grotere steden merken dat het lastig is omdat je niet precies weet waar je alles moet vinden zoals de leuke winkels enzovoort. Het is toch wel erg handig om in de andere steden zoals LA en Houston, connecties en een vaste slaapplaats te hebben. Nadat we vanaf Austin 1 uurtje naar San Antonio hebben gereden begon het beste deel van de dag. San Antonio was nog leuker dan verwacht. Via de welbekende River Walk, een bekende beek die midden door deze stad loopt, omringt door winkeltjes en restaurants  zijn we richting market square gelopen. Beide dingen waren heel typisch, maar heel gaaf om te zien. San Antonio heeft veel weg van de Mexicaanse cultuur. Het stikt er van de Mexicanen, Mexicaanse restaurants en winkels. We hebben uiteindelijk veel tijd doorgebracht rondom de "River Walk" en "Market Square". Vervolgens zijn we richting het "Alamo" gelopen, in Texas een bekend ford die de historische strijd tussen de Americanen en de Mexicanen heeft overleefd. Na al dit moois was het etenstijd. Hiervoor hebben we na enig overleg en twijfel besloten om maar één pizza te bestellen. Dit klinkt best zielig voor met z'n tweeën. Uiteindelijk pakte het even anders uit omdat we een pizza kregen van 16 inch zo dik als een stokbrood. Na deze flinke jongen met zijn tweeën driekwart weggewerkt te hebben zijn we nog een ruime 4 uur doorgereden richting Big Bend.

De volgende dag zijn we wederom vroeg opgestaan om er een lange dag van te maken. Allereerst was het even kijken waar we precies wakker zijn geworden, omdat we in het donker aangekomen waren. Het bleek dat we echt al middenin de woestijn stonden in een soort verlaten cowboy-stadje. Nadat we de wagen weer omgetoverd hadden van slaaphut tot busje hebben we koers gezet richting Big Bend National Park. Dit was een rit van nog twee uur door een prachtige omgeving. Hoe dichter bij we kwamen hoe mooier het werd met als hoogtepunt, het nationale park zelf. Hier hebben we ongeveer 4 uur rondgekeken en rondgereden. Het was hier erg lekker weer, tanktop en korte broeken weer! De rotspartijen en valleien waren werkelijk adembenemend mooi. De foto's zullen weer voor zich spreken! Wat wel leuk was is dat we roadrunners gezien hebben, die had ik nog niet eerder gezien. Na "Big Bend" hebben we onze reis voort gezet richting Denver wat nog 15 uur voor ons lag.

Na een nacht met -8, twee t-shirts, een joggingsbroek en een muts op in de bus geslapen te hebben was het weer bij tijds opstaan om er een lange dag van te maken. Er valt over deze dag niet heel veel bijzonders te vertellen. De dag bestond voornamelijk uit autorijden. We hebben vandaag namelijk vanaf Alburquerque tot voorbij Denver gereden. Tussendoor hebben we in Denver gekeken. Het was een leuke stad, weer heel anders. Het was alleen wederom lastig om leuke winkels te vinden, dit was dan iets minder. Nadat we in het centrum gekeken hebben zijn we uiteindelijk in een Shopping Mall beland, dit op aanraden van een local. Hier hebben we nog even rondgekeken en wat truien gekocht, die we zeker nodig gaan hebben in het vervolg van de reis. Omdat het vannacht -18 wordt hebben we besloten om te zoeken naar een hotel/motel. Na enig zoeken hebben we die gevonden bij een super 8 hotel. Nu zullen we onze avond goed afsluiten met wat whiskey en biertjes, welke we zeker verdiend hebben na deze lange rit. De afgelopen drie dagen hebben we namelijk + 3000 kilometer gereden!