Logeren bij Mark

18 september 2014 - Edmonton, Canada

Na het feest waar ik met Daniel en James heen ben gegaan op 5 september ben ik naar mijn neef Mark gegaan. Ik logeer vanaf dat weekend een tijdje bij hem en zit dus niet meer bij mijn oom Peter. Mark woont 10 minuten bij Peter vandaan en het is erg leuk om hier wat meer tijd door te brengen. Mark heeft een crossbaan in zijn achtertuin, dirtjumps voor de fietsen en we gaan binnenkort aan een skiheuvel werken in zijn tuin voor als het winter word. Genoeg leuke dingen hier te doen dus. Ik trek veel met Mark en zijn 2 zoontjes op die allebei ook helemaal weg zijn van bmx fietsen, downhillen en motorcrossen. Afgelopen weekend heb ik de jongens dan ook meegenomen naar een motorcross winkel omdat ik zelf een nieuwe koppeling hendel nodig had voor mijn crosser. Dit was natuurlijk geweldig voor de jongens, daarna zijn we met de fietsen naar het skatepark gegaan en vervolgens naar de McDonald's, helemaal leuk natuurlijk.

Afgelopen zondag hebben we hier wat minder nieuws te horen gekregen. Jeffrey mijn neef die naar Texas is verhuisd en die ik daar ook op ga zoeken, had afgelopen zondag een motorcross race en is akelig ten val gekomen in die race. Toen we zondag te horen kregen dat hij naar het ziekenhuis gebracht werd was hij buiten bewust zijn en kon hij niet zelfstandig meer ademen, het was erg heftig dus! Gelukkig gaat het al een stuk beter, Jeffrey word op het moment nog steeds onderzocht. Gelukkig is zijn lange termijn geheugen oke en herinnert hij zich iedereen en alles zo ver. Hij is in staat een redelijke conversatie te voeren zo nu en dan maar valt nog steeds erg vaak weg of in slaap. Wat we zo ver weten is dat hij 3 gebroken ribben heeft en ze hebben 2 bloeding in de voorkant van zijn hersenen gevonden. Of er blijvend hersenletsel is is nog niet 100% uitgesloten en we zullen hier later meer over te weten krijgen.

Ik heb hier zover erg veel leuke dingen gedaan en zeker met Mark sinds ik hier logeer is er geen dag voorbij gegaan dat we niet ergens mee gecrost hebben. Dat dit af en toe ook fout kan gaan blijkt maar weer als we naar Jeffrey kijken. Heelaas heb ook ik deze week een ongelukje gehad. Maandag ben ik met Mark gaan fietscrossen en na het trainen was er een wedstrijd waar ik ook aan mee heb gedaan. Tijdens de wedstrijd vlak voor een grootte jump vloog mijn ketting van het tandwiel af, ik werd gelanceerd en landde boven op een hek van staaldraad. Aan dit hek heb ik door mijn handschoen heen mijn hand flink open gehaald. De snee was erg diep en ik had zonder twijfel hechtingen nodig dus we besloten zo snel mogelijk naar het ziekenhuis te gaan. Heelaas was het erg druk in het ziekenhuis maandag avond en Mark en ik hebben 8 uur in het ziekenhuis moeten wachten. Na een erg pijnlijke behandeling en 10 hechtingen in mijn hand kwamen we om 5 uur in de ochtend thuis. Ik zit nu dus met een flink aantal hechtingen in mijn hand op de bank en kan deze week helaas op geen motor of fiets rijden.

1. Hans van denBerg strijen:
    5 oktober 2014
    Leuke relaties tot nu toe je komt toch verder heel thuis we lezen graag alerhalen hou ons maar inspanning