The city of Angels

27 oktober 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Na Yosemite ben ik naar Santa Cruz gereden, een van de meest bekende surfplaatsen van California. Santa Cruz was erg gaaf en super mooi weer daar downtown Santa Cruz was leuk en aan de kust kun je overal naar de surfers kijken wat erg cool is om te zien. Na hier de middag doorgebracht te hebben ben ik een klein stukje naar het zuiden gereden waar een supermooie camping aan het strand was genaamd "Sunset Beach".

Aangezien het hier erg mooi weer was besloot ik de volgende dag een lekkere strand dag te hebben om eens even lekker te relaxen en te genieten van het mooie weer. Wat erg leuk is hier is dat je naar de surfers kunt kijken terwijk je lekker ligt te zonnen op het strand. Op het strand raakte ik in gesprek met een oudere man, zijn naam was Tom. Een erg aardige man en na mijn verhaal van mijn trip te hebben verteld stelde hij mij voor om de avond op zijn terrein te kamperen wat voor mij super was want dat scheelde mij weer wat geld. Dus zo gezegd zo gedaan aan het eind van de middag ontmoete ik Tom en zijn vrouw Sharron bij hun huis wat een prachtig mooi en enorm huis was boven op een heuvel met een prachtig uitzicht op de oceaan. Tom en zijn vrouw waren net met pensioen en waren echte levensgenieters en vonden het dan ook erg leuk om mij op bezoek te hebben Tom hield erg van auto's en had dan ook een mooie Porsche. Al snel kreeg ik een paar biertjes aan geboden en na samen een paar biertjes gedronken te hebben werd er lekker voor me gekookt. Tom en Sharron vonden het zo gezellig dat ze mij aanboden in het huis te slapen aangzien ze toch 7 slaapkamers hadden. Na de prachtige zonsondergang vanaf hun plekje gezien te hebben en een lekkere frisse buiten douche heb ik samen met Tom een aantal auto programma's gekeken. Het was erg leuk om daar op zo'n manier terecht te komen en Tom was zoals hij zelf zei een oude "hippie" en hij had dan ook een mega groot verlicht peace teken op zijn huis!

De volgende dag ben ik naar Monterey gereden waar een mega aquarium is. Hier heb ik de ochtend doorgebracht en ben vervolgens doorgereden naar Big Sur. Big Sur is een spectaculair gebied waar de rotsen meters naar beneden zo in de oceaan verdwijnen. Halverwege in dit gebied was een weg die naar boven op een berg liep. Op deze weg waren veel "gravelpit's" naast de weg waar je kon kamperen. Hier heb ik een supermooi plekje boven op de berg gevonden waar ik de oceaan kon zien. Vanaf hier kon ik de walvissen in de oceaan zien, de zon zien verdwijnen wat een prachtig gezicht was en s'avonds ongelofelijk veel sterren zien. Een van de gaafste ervaringen tot nu toe!!

De volgende dag ben ik richting Santa Barbara gereden waar ik vlakvoor dit plaatjes op een soort gelijke plaats langs een klein weggetje heb geslapen. Santa Barbara is een erg mooi plaatsje met prachtig weer het hele jaar door. Er zijn overal dikke dure boten, auto's en huizen.

Nog de zelfde dag ben ik doorgeren naar mijn neef Steven in Los Angeles waar ik nu ben. Later deze week ga ik met Steven 5 dagen een motorfiets trip door de Grand Canyon doen waar we momenteel voor aan het voorbereiden zijn.