San Francisco

21 oktober 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na de nacht in Cloverdale doorgebracht te hebben ben ik richting San Francisco gereden. Toen ik bijna in SF aangekomen was kon ik de wereldberoemde Golden Gate Bridge al op me af zien komen. Ik had van te voren al een mooi plekje op de kaart uitgezocht om de op camara vast te leggen. Na een aantal kiekjes van de brug genomen te hebben ben ik er dan ook daadwerkelijk over heen gereden, erg gaaf! Aan de andere kant van de brug was een informatie center en een shop met vanalles over de brug en natuurlijk een ander prachtig uitzicht.

Vervolgend ben ik richting de bekende "Pier 39" gereden waar een ook een aantal andere pier's zijn. Eenmaal mijn bus geparkeerd te hebben voor een belachelijke prijs van $45,- ben ik richting de plek gelopen waar allee ferry's vertrekken ik wist dat er een ferry naar de oude gevangenis Alcatraz ging wat zich op een eiland bevind. Normaalgesproken moet je hier tickets voor reserveren en de eerstvolgende beschikbare tocht was over 2 dagen. Gelukkig heb ik toch nog een ticket weten te regelen en deze was nog gratis ook! Voor dat ik het wist stond ik op Alcatraz wat erg indrukwekkend was en het was een prachtig uitzicht op heel San Francisco.

Nadat ik weer op het vaste land stond in de stad ben ik dan ook echt de "Pier 39" gaan bezoeken ik heb hier lekker geluncht en over de pier rondgelopen. Vervolgens ben ik naar het bekende Ferry Building gegaan wat overigens ook eeen indrukwekkend gebouw was! Ik heb een van de beknde trollycars terug naar de parkeergarage genomen.

Ik ben met mijn bus een beetje door downtown SF getoerd en vervolgens een uur richting het oosten gereden waar ik geen enkele plek kon vinden om normaal te kamperen met mijn bus en daarom heb ik overnacht in een typisch Amerikaans Motel. Ook weer een ervaring!

De volgende dag ben ik naar Yosemite gereden een erg bekend natuurgebied met een prachtig bergachtig landschap. Het was een flinke rit maar was het zeker waard de rit was prachtig mooi en eenmaal in het dorpje aangekomen waren alle kampings stampvol dus ben ik een half uur terug richting de kust de andere kant het park uit gereden en een erg fijne kamping gevonden een half uur uit het dorpje het was erg gaaf om daar gereden te hebben en de kamping waar ik kon overnachten had een zwembad waar ik eens een lekkere duik in heb genomen!