Terug van Neerlandia

28 augustus 2014 - Edmonton, Canada

Ik heb een paar geweldige dagen in Neerlandia gehad. Na het weekend ben ik tot donderdag in Neerlandia gebleven. We hebben een hoop geschoten, bier en wiskey gedronken, genoten van de hot-tub en het geweldige plattelands leven. Ik heb met Mathew rond gecrost  in de "argo" (een soort quad met 8 wielen waar je ook mee kunt varen) en we zijn ook daadwerkelijk te water gegaan met dat apparaat. Wat een avontuur.

Jan en Corrine hebben een oude "Ford Econoline Van", een soort Amerikaanse bus met een groot bed. Aangezien ik opzoek was naar een soort dergelijke hebben hun mij deze gegeven voor mijn trip naar de States. Het is geweldig om nu een vervoersmiddel te hebben om in rond te crossen! Ik heb 2 dagen besteed deze een beetje op te knappen. De bus was nogal vies en ik heb hem van binnen en van buiten grondig schoongemaakt en gepoetst, de bumpers en de wielen gepolijst, het kapotte dashboard gerepareerd, het alarmsysteem gerepareerd en alle vloermatten op nieuw vast gemaakt met nieuw klittenband aan het tapijt. Kortom hij ziet er weer aardig gelikt uit!

Gisteren ben ik als afsluiting met James (Daniels en Mathews broer, mijn andere neefje dus) en een vriend nog een laatste keer met een paar biertjes de hot-tub in gedoken. Halverwege de avond zagen we opeens het groene dansende noorderlicht, het was prachtig om te zien (zeker vanuit de hot-tub onder het genot van een koude gele vriend.)

Vandaag ben ik met de bus weer richting Edmonton gereden ik ben een goede 2 uur onderweg geweest en de bus rijd geweldig! Morgen vertrek ik er dan ook gelijk mee om een lang weekend met Mark en de familie te gaan kamperen in Banff, in een natuurgebied in de bergen. We nemen downhill fietsen mee dus het beloofd een mooi weekend te worden en een goede test voor mijn nieuwe aanwinst!

1. Edwin:
    1 september 2014
    Zo te lezen verveel jij je niet :-)
    En dat is super natuurlijk !!
    Erg leuk om je zo te volgen. Grt Ed