Neerlandia

24 augustus 2014 - Neerlandia, Canada

Vrijdag ben ik met Daniel naar zijn ouders gegaan, Jan en Corinne. Neerlandia de plaats waar hij is opgegroeid. Dit is de plaats waar (zoals ze zelf zeggen) de "rednecks" wonen. Dit is de plaats waar zo'n beetje alles kan! Het begon al goed op een vrijdagmiddag, Daniel pikte mij op bij Peter zijn huis om naar Neerlandia te gaan. Zodra we in de buurt kwamen van het O zo mooie Neerlandia werden de blikken bier al open getrokken in de auto, en dat is gebruikelijk hier! Geen politie te zien! Eenmaal aangekomen werden er aantal volgende nodige biertjes genuttigd in de hottub onder het genot van het geluid van wolvengejank in the middle of nowhere. Na een heerlijke avond zijn we onze bedjes ingekropen om goed uit te rusten voor de volgende dag.

De volgende dag werd ik wakker en er was wat meer familie, nog een paar gasten die niet vies zijn van een biertje en een beetje lol maken. Na het ontbijt doken we al snel de schuur in om een nieuwe gashendel te monteren op de jet boot. Eenmaal gemonteerd moest deze natuurlijk getest worden, en waar doe je dat? Natuurlijk gewoon in je vijver in de achtertuin! De boot werd met een kraan de vijver in geladen en was klaar om te testen. Nadat deze uitmuntend getest was kon de boot op de trailer, nog een andere boot werd tevoorschijn getoverd en we waren klaar om te vertrekken. Onderweg stopte we bij een supermarkt om wat chips en snacks  te halen, het bier niet te vergeten ging natuurlijk ook mee de boot in! Naast die supermarkt zat een soort dierenwinkel, in deze dierenwinkels hier verkopen ze namelijk ook guns, jachtgeweren en noem het maar op dus we stopte hier ook eventjes om en flink jachtgeweer te kopen, geen probleem! Eenmaal aangekomen bij de rivier werden de boten te water gelaten en we hebben een geweldige dag gehad op het water. Het uitzicht is geweldig en de natuur is prachtig mooi, je kan zolang en zo ver varen als je maar wilt zonder iemand te zien of tegen te komen, heerlijk!

Na het varen stopte we bij Bruce zijn huis om nog een biertje te doen, Bruce is een andere oom van me die ook in Neerlandia woont. Bruce heeft een mega boerderij, een mega huis en een hoop speelgoed. Hij heeft zelfs een landingsbaan want hij heeft namelijk 2 vliegtuigen, 1 spray vliegtuig en 1 voor de fun. Er waren nog 2 vrienden van Bruce langsgekomen, deze wonen best een aardig stukje verderop, maar dat is geen probleem als je een vliegtuig en een landingsbaan hebt! Deze 2 vrienden kwamen dus  gezellig even langs in hun eigen vliegtuig, er stonden dus 4 vliegtuigen op het erf. doodnormaal natuurlijk!

Na het bezoek bij Bruce zijn we weer ophuis aan gegaan om vervolgens lekker hotdogs te maken boven het vuur. Nadat we onze buikjes vol hadden werden de guns tevoorschijn getoverd, de quad in de pick-up truck geladen en op naar de schietbaan, die bij de broer van Djan in zijn tuin ligt! We hebben een tijd geschoten met flinke geweren op 200 meter afstand met een scoop. Het was geweldig schieten met een echt geweer en wat een terugslag!

Na het schieten werd de avond afgemaakt met nog een laatste paar biertjes in de hottub, wat een geweldig weekend!