California

19 oktober 2014 - Ukiah, California, Verenigde Staten

De afgelopen dagen heb ik weer erg veel gezien, gedaan en meegemaakt!

Mijn nacht camperen op het mooie plekje wat ik in Cannon Beach had gevonden bleek geen "legale" plek te zijn om te overnachten en midden in de nacht reedt er dan ook een auto voorbij dit was in eerst instantie al wat spannend want ik stond op een plek waar normaal geen mensen komen midden in de nacht. Even later reedt de auto weg en kwam er een andere auto aan en deze scheen volop met de koplampen op mijn bus. Vervolgens werd er met een zaklamp naar binnen geschenen en op de ruiten geklopt. Gellukkig was het maar een politie agent en deze was erg vriendelijk en verzocht mij mijn bus 5 km op te parkeren en daar de nacht voort te zetten. Best wel even spannend dus!

De volgende dag heb ik een flinke afstand afgelegd. Ik ben van Cannon Beach naar Coos bay gereden. Weer een erg mooie rit! Onderweg veranderde het landschap wat meer in een duin achtig gebied en ik ben dan onderweg oon een bedrijf tegen gekomen die quads verhuurde in de mega zandduinen van Oregon. Deze kans kon ik natuurlijk niet laten schieten en ik heb een uur flink door de duinen van Oregon gecrost. Erg gaaf en een onbeschrijfelijk gevoel!

De volgende dag ben ik van Coos Bay naar Brookings gereden. Het was een erg regenachtige dag dus niet zo super om de prachtige kust hier te ontdekken. Daarom besloot ik al snel een kamping op te zoeken en deze heb ik dan ook gevonden in Brookings, een klein dorpje net voor de grens van California.

Na deze regenachtige dag kwam weer een prachtige dag met zonnenschijn en ik ben dan ook California in gegaan. Ik heb een prachtige tour gedaan door de Redwoods, mega grootte bomen van wel 3 meter breed of meer. Enorm en erg indrukwekkend. Na door deze Redwoods gereden te hebben kwam ik in een erg leuk plaatsje aan de kust aan: Eureka. Hier heb ik het einde van de middag doorgebracht en vervolgens een kamping gevonden in een klein plaatje verderop: Fortuna.

Vandaag heb ik meer Redwoods gezien en veel meer van het prachtige landschap in California. Het weer is hier al meer tropisch erg lekker dus! Ik heb de middag doorgebracht ik Ukiah waar een leuke markt was. Aan het eind van de middag ben ik op een kamping net iets zuidelijk van Cloverdale gestrand. In California is het wat lastiger om zomaar ergens te parkeren en te overnachten. Dat is hier bijna niet toegestaan en zoals in de andere staten vaak wel kan, kan je hier niet bij Walmart overnachten dus in California zal ik wat meer Kampings gaan zien waarschijnlijk.